tisdag, december 23

Idag

Idag var jag och min allra bästa vän och badade på ett badhus. Det var riktigt roligt för vi har inte setts på länge. På badhuset var det nästan inga där. När vi hade varit där ett tag kom ett par killar och började skvätta vatten på oss. Det var lite konstgit för dem var ungefär 16 år. Jag blev faktiskt förvånad. För så gör man inte på främmlingar. Men vi gick där ifrån och det tycker jag är det bästa.

När vi gått där ifrån så fikade vi och gav varandra julklappar. Jag blev riktigt glad. Jag fick glitterpennor, läppglans, hemmagjord tvål, mobilsmycke och två fina kort. Jag är så glad för allt. Till Ma gav jag ett läppsyl (som doftar otroligt gott) en leradocka vi gjorde när vi var små som Ma skulle få men hon glömde den och örhängen.
Efter vi sagt hejdå och jag satt på tåget påväg hem så kom en man och tiggde pengar och jag är arg på mig själv för att jag inte gav en femma. Jag menar alla har det inte så bra som vi. Vissa önskar sig ett varmt bad medans andra kan ta ett bad när de vill.

Det är Jul och jag tänker lite på Robin Hood fast jag ändrar lite på hans "Ta från de rika och ge till de fattiga" Jag säger: Ge från de rika till de fattiga. Jag tycker inte att ngn ska ta eller tvinga man ska ge frivilligt. Man borde fördela pengarna på alla. Alla borde vara entuastisk och vilja, men jag tycker att folk vill ge mer och mer för varje jul. Folk tänker mer på sånna som har det lite sämre...

Na

0 kommentarer: