lördag, mars 14

Muffins

Mamma och jag gjorde goda Muffins. först tänkte vi göra kladdkaka, men vi hade ingen kakao. Så då gav jag förslaget Muffins, och alla indigreneser hade vi. Mums säger jag bara. :)
Här kommer receptet.
Ingredienser
18 st
150 g smör eller margarin
2 dl strösocker
3 ägg
2 ½ dl vetemjöl

2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
Tillbehör:
två bunkar (inte för små)
en elvisp
en gaffel
dl-mått
tsk-mått
muffinsformar

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
Rör smöret och sockret poröst
med elvisp. Blanda
ner äggen en i taget.

2.Blanda mjölet med
bakpulvret och
vaniljsockret i
en annan bunke.
Rör sedan ner
blandningen i
smeten. (1:an)
3. Ställ muffinsformar i en
muffinsplåt eller på bakplåt.
4. fördela smeten i de olika
formarna. Ta inte för mkt i
varje form eftersom dem blir
större i ugnen.
5. Grädda muffinsarna i mitten
av ugnen i ca 15 min. Låt dem
svalna på galler.
Na'

2 kommentarer:

Madde sa...

ska försöka baka ditt recept

Min Vardag, mitt liv sa...

gör det ;)