tisdag, december 30

Sydpoolen

Idag var vi som sagt i sydpoolen, eller säger man på Sydpoolen? Jaja, det var, hursomhelst roligt med vågorna som kom ibland och så hoppade vi och ramlade hela tiden hehe... Sen åt vi mat, valde hamburgare, den var helt ok!

Fast nu när jag kom hem så skulle jag skicka ett sms, men innan jag skickade iväg det kollade jag hur mycket pengar jag hade. 90 minst, tänkte jag. Men det stod 31 kr kvar :O Jag blev chokad, jag gick till mamma och sa att hon skulle köpa ett nytt men hon ville inte och "ja" var sjävlklart på hennes sida. Dessutom är det otroligt retligt att jag har mycket pengar men eftersom det är 500 lappar vill jag stoppa in dem till mitt visa kort för man kan bara stoppa in 100 lappar eller 500 lappar. Men jag visste att jag hade en 100 lapp kvar så jag kan ju använda den och så har jag väldigt mycket små mynt. Så det kanske blir 195 kr. Först fick jag det till 173 kr och då fanns det ju inte så mycket att göra men är jag räknade igen så fick jag det till 90 kr och 4 kr. Så jag bad att få 1 kr. JUST DET 1 kr. Men "ja" kommer med sin moralkaka, att man inte ska be om pengar, och hur ofta gör jag det? Aldrig, då menar jag verkligen aldrig. Jag undviker det ialla fall så mycket det går. Asså, förstår du hur irriterande det är. 1 krona seriöst? Jag är i alla fall ledsen nu. Skulle "Ja" inte ha några pengar eller bli av med dem på något sätt, så skulle jag hjälpa honom. Men när jag ber om 1 krona då går det inte alls. Så är det alltid, vuxna får be om pengar från barn men när barnen mer vuxna t.ex. 1 kr nej då kommer moralkakan in på en gång... Jag blir otroligt ledsen :/

Na

0 kommentarer: